ghostwriting

Hier zijn vijf stappen, compact en gericht op de praktische uitvoering voor een drukke ondernemer die een expertboek wil schrijven (maar het blijft maatwerk):

  1. Consultatie en brainstorming
    • Doelstelling en publiek: Doel(en) van het boek en de beoogde lezers.
    • Kernboodschap en thema’s: Definiëring kernboodschap en belangrijkste thema’s.
  2. Outline- en structuurontwikkeling
    • Hoofdstukindeling: Creëer een gedetailleerde inhoudsopgave.
    • Inhoudsstructuur: Definieer de structuur van elk hoofdstuk met belangrijke punten en mogelijke casestudies.
  3. Interview en informatieverzameling
    • Interviews (indien gewenst): Regelmatig interviews om de expertise en verhalen van de ondernemer vast te leggen.
    • Aanvullend onderzoek: Verzamel gegevens en statistieken om het boek te verrijken.
  4. Schrijven en reviseren
    • Eerste concepten: Schrijf en lever concepten van de hoofdstukken aan voor feedback.
    • Revisierondes: Verwerk feedback en voer revisies uit.
  5. Redactie en publicatievoorbereiding
    • Professionele redactie: Zorg voor een grondige redactieronde voor grammaticale en stilistische correcties.
    • Publicatievoorbereiding: Begeleid bij de opmaak, coverontwerp en het navigeren door het publicatieproces, of dat nu via traditionele uitgevers of zelfpublicatie is.