17 sep Exposure in Algemeen Dagblad – 260
Het AD bedacht een korte termijn actie om werkzoekenden in de picture te zetten in het kader van Prinsjesdag. En bedankt voor deze kans!
Een mooie PR kans die ik natuurlijk met twee handen heb aangegrepen. Want ik zoek nog steeds werk. Mijn #project365 bevindt zich al op de 260ste dag. Het idee, dat startte op 1 januari 2013, is om binnen die 365 dagen een betaalde baan te vinden. Hiervoor blog ik met succes, liep ik stage bij Boom, netwerk ik heul veel en initieer nieuwe initiatieven. Voorbeelden: het opzetten van samenwerkingscollectief Firma De Groot in Zwolle en het netwerk Business Moms Overijssel voor ondernemende moeders met netwerkbijeenkomsten bij Hotel Lumen in het Zwolse. Ja, ik solliciteer ook op vacatures, maar dat werkt niet echt, hoe val je op tussen 249 andere leuke, slimme en lieve dames en heren?
Onderscheidend vermogen
Ik heb ook diverse mensen in mijn omgeving op de AD-actie gewezen want ik deel graag. Dit werd niet bepaald met gejuich ontvangen bij allemaal. “Ik ben nog met wat anders bezig”, “Dat heeft toch geen zin, er gaat echt geen werkgever bellen”, “Daarvoor moet ik weer naar Zwolle rijden (voor de foto), weet je wel wat dat kost?”. Op zichzelf waarschijnlijk steekhoudende argumenten, maar in deze tijd is het op de arbeidsmarkt gewoon oorlog. Dus onderscheiden is de kunst. Ernstig opvallen. Dat is lastig als je dat van jezelf niet zo in je hebt. Daar heb ik dan weer geen last van. Mezelf, anderen en organisaties in de picture zetten, is een kracht. PR is mijn vak. Aandacht vragen en krijgen in pers dat lukt. Heel stoer om nu in een landelijk dagblad exposure te krijgen.
Social media
Nu vraag je je misschien als werkzoekende of lezer af hoe ik het voor elkaar krijg om in het Algemeen Dagblad te komen met een open sollicitatie én speciaal gemaakte foto. Heel simpel (voor mij): social media volgen. Via een Twitter-bericht zette @ADnl de vraag uit om op bijzonder korte termijn 100 werkzoekenden te vinden die 5 vragen wilden beantwoorden. En op eigen kosten naar Zwolle wilden rijden om in Café Lubeck professioneel op de foto te worden gezet. Het was heel druk in het café. Er waren gelukkig tientallen mensen uit het Noorden die snapten dat opvallen, je onderscheiden slim is. Natuurlijk ben ik ook benieuwd of een werkgever gaat bellen. Ik houd je op de hoogte!
Geen reactie's