21 feb Entertainmentfactor – 50
Las net een spannend artikel van Tonny Loorbach via Frankwatching over de entertainmentfactor. Wat is jouw X-factor? Hij vertelt dat onze aandachtsspanne zo verkort is, dat je videoboodschap in een paar minuten moet knallen. Want het ‘ecosysteem aan afleidingen’ ligt op de loer. Emotiemarketing werkt volgens hem: “Sterke emoties, die zorgen voor terugkerende bezoekers en ook virale effecten, zijn bijvoorbeeld humor, angst, empathie, ontroering, blijdschap en in zekere zin ook inspiratie, al is dat misschien geen emotie.”
“We verdrinken in informatie, maar hunkeren naar wijsheid”
Dat is mooi gezegd. Want dat herken je vast wel. Ooit vond je nog iets op internet. Tegenwoordig krijg je zoveel hits, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Informatiemakelaar is het beroep van de toekomst. Niet kennis maar ervaringsdeskundigen zijn gewild. En je krijgt deze door een autoriteit te zijn in je vak- of interessegebied én door in de digitale wereld een emotie los te maken.
Nou moet ik hierbij natuurlijk een extreem filmpje plaatsen met beelden die emoties oproepen. Dan kom je als lezer terug. Ik heb het geprobeerd, maar het was niet publicabel.
Dan maar een filmpje dat ik gisteren zag bij DWDD: op 7.00 minuten drama! Niet voor tere zielen.
Geen reactie's