06 feb Personal branding – 37
Op 5 februari jl. gaf Tom Scholte, initiator van Firma de Groot en schrijver van het boek ‘Personal Brand.nl’ en ‘Hoe je goed gevonden wordt’, een college voor studenten van de HvA over Personal branding: Hoe je goed gevonden wordt.
Bloggen – 40 |
Geplaatst op 20:56h, 14 februari[…] Personal branding Als je 50 bent en anno 2013 een baan zoekt in het Noorden/Oosten, moet je namelijk de weg naar die baan vinden via het netwerk. Hoe groter je dit netwerk maakt, hoe meer kans op succes. Lukraak iedereen volgen en toevoegen heeft overigens weinig zin. Het gaat om persoonlijke contacten leggen, zodat je top-of-mind bent op het moment dat er iets voorbij komt bij die ander in je netwerk. Reageren op advertenties is praktisch kansloos, ik doe het wel (ja, UWV), maar op basis van de procentuele kans op een uitnodiging, zou je dat ook kunnen laten. Wat je wel kunt doen, is je presentatie op internet, het digitale visitekaartje up-to-date houden, blijvend aanscherpen. Denk aan: C.V., LinkedIn-profiel, tweets, posts op Facebook. […]
Te lelijk voor de baan |
Geplaatst op 17:56h, 23 maart[…] Niet-te-lelijk-voor-de-baan Dit is het leven van een IBJ-er met genoeg werkervaring, prachtige C.V., aantrekkelijke competenties, gemiddeld genomen niet lelijk voor mijn leeftijd (50), net 3 kg afgevallen en nu 4,5 maand werkloos (dat valt ook nog mee). Of word ik gedelete omdat ik positief kritische stukken schrijf op social media? Werkgevers checken steeds vaker het gedrag van kandidaten in de social media. Oh, oh, ik sta overal op en in. Kan dat nog goed komen met mijn personal branding? […]